BESTILLING AV VARER SENDT HJEM FRA NETTBUTIKKEN: 

FRAKT VED VANLIGE BESTILLINGER I NETTBUTIKKEN: Vi pakker og sender varen så raskt som mulig og senest innen 5 virkedager etter vi har mottatt bestillingen din. Som kunde kan du velge om du ønsker å hente pakken hos oss på Fat og Fe i Sandefjord (30kr). Når det gjelder sendinger kan du velge pakke i postkasse (under 2 kg), pakke på hentepunkt (der du henter postpakker i ditt nærmiljø) og pakke på døra. Vi sender alle våre pakker med Bring. 

Som kunde mottar du bekreftelse på e-post, med vedlagt angrerettskjema i det ordren er registrert. Du får en ny e-post når varene er registrert som sendt fra oss.  

Vi ønsker å sende varene så miljøvennlig som mulig og vi benytter så langt det lar seg gjøre brukt emballasje. Vi ønsker i utgangspunktet å unngå all form for plastemballasje, men i stedet for å kaste plastemballasje vi mottar når vi får vareleveringer fra våre leverandører velger vi å bruke denne på nytt når vi pakker og sender varene våre i nettbutikken.   

ENDRINGER PÅ ORDREN DIN: Vi kan med enkle tastetrykk endre ordren din hvis du ønsker det. Ønsker du å fjerne eller legge til varer, få flere ordrer sendt samlet eller endre betalingsmetode kan vi enkelt og greit ordne dette hos oss. Ikke nøl med å ta kontakt hvis du lurer på noe. Ordren din blir ikke igangsatt og registrert før vi godkjenner denne manuelt. Vi kan også endre på den etter du har fått ordrebekreftelse hvis du ønsker det.  

RETUR: Angrer du kjøpet og ønsker å levere varen tilbake, har du åpent kjøp i 14 dager fra du mottar varen. Det er viktig at du sender oss en e-post eller ringer for å opplyse oss om at du ønsker å returnere varen så raskt som mulig. Returkostnadene tilbake til oss dekkes av kjøper. Varen må returneres i originalemballasje og i den stand du mottok den. Så snart vi har mottatt varene refunderer vi beløpet til deg. Merk at vi kun refunderer varekostnaden og ikke fraktbeløpet. Du bør beregne 3-5 virkedager før pengene er på konto. Angrerettskjema ligger som vedlegg i e-posten du mottar når ordren din er registrert.

Angreretten gjelder ikke spesialbestilte varer. Krydder og tørrvarer i løsvekt regnes som speisalbestilte varer. Vi kan ikke ta tilbake åpne poser med tørrvarer da vi ikke kan selge ewller burke dette videre. Stoff i metervare regnes som spesialbestilt vare, da dette klippes tilpasset kundens ønsker. Myntknapper, øredobber eller mansjettknapper laget etter ønsket årstall regnes ikke som spesialbestilte varer. 

BYTTE: Vi har dessverre ikke mulighet til å bytte varer. Ønsker du å bytte varene i en annen vare kan du returnere varen du ikke ønsker inntil 30 dager etter du har mottatt varen. Send oss en mail eller ring oss for å informere om returen/byttet. Returkostnadene dekkes av kjøper. Du må selv gå inn bestille varen du ønsker på nytt i nettbutikken. 

FEIL ELLER MANGLER: Oppdager du feil eller mangler ved varen du har mottatt kontakt oss så raskt som mulig.

UAVHENTEDE PAKKER: Som regel må pakkene hentes på ditt lokale Postkontor. Det er Posten som er ansvarlige for å informere om dette. Dersom pakken ikke blir hentet innen Postens hentefrist på 14 dager, og pakken returneres til oss, vil kunden belastes med opptil 250 kr i gebyr (avhengig av pakkens størrelse og vekt). Resten av vareverdien på pakken blir refundert. Ønsker du å bestille varene igjen må ordren registreres på nytt i vår nettbutikk.

RIKTIG ADRESSE: Kundene er selv ansvarlige for å oppgi rett adresse til oss. Husk å melde i fra til Posten når/ dersom du har flyttet fra din nåværende adresse ellers vil varene på din oppgitte adresse komme i retur til oss. Returneres pakken på grunn av feil adresse tilfaller et gebyr på inntil 250kr avhengig av pakkens vekt og størrelse. Når pakken kommer i retur til oss vil bestillingen automatisk annulleres, og vareverdi minus gebyr refunderes. Ønsker du å bestille varene igjen må orden registreres på nytt i vår nettbutikk.

TOMT PÅ LAGER: Vi jobber så godt vi kan til en hver tid å ha oppdatert varelager i vår nettsiden. Siden vi også driver fysisk butikk kan det dessverre forekomme at en vare er utsolgt uten at vi har rukket å oppdatere dette i nettbutikken. Vi jobber til enhver tid med at varer skal være på lager til enhver tid. Skulle det være en vare som er utsolgt, vil du få en mail fra oss. Vi ønsker å sende alle bestillinger samlet innen rimelig tid. Dersom det er en utgående vare som er utsolgt vil vi sende bestillingen ut. Du betaler selvfølgelig ikke for denne varen som ikke kommer med. Tar det lang tid før vi får varen på lager kansellerer vi den aktuelle varen og du må eventuelt gå inn og bestille den på nytt når/hvis varen kommer på lager igjen. 

Er det forsinkelser, vi er tomme på lager for varen eller vi har spørsmål til ordren kontakter vi deg per mail eller telefon.

IKKE NØL MED Å TA KONTAKT. VI HJELPER DEG GJERNE!

 Ved retur av varer sendes de til følgende adresse: Fat og Fe, Raveien 500, 3239 Sandefjord

 

KURS: påmelding er bindende ved kjøpe av kurs i nettbutikken.